Verkkokaupan kasvu jatkuu vahvana

Suomalaiset kuluttajat siirtävät ostotoimintaansa vuosi vuodelta enemmän verkkoon. Vuonna 2013 tavaroiden ja palveluiden verkkokauppa kasvoi miltei 9 prosenttia. Viimeisen kolmen vuoden aikana kasvu on ollut lähes 20 prosenttia.

Kansainvälisen kilpailun lisääntymisen myötä kotimaisten verkkokauppojen onkin tärkeää pitää huolta omasta kilpailukyvystään.

0%

Verkkokaupan kasvu vuodesta 2011

0%

Mobiililaitteiden käyttö verkkokaupassa 2014

Mobiililaitteiden käyttö verkkokaupassa kiihtyy

Responsiivinen verkkokauppa taipuu tyylikkäästi erilaisille näytöille ja päätelaitteille, mukaanlukien mobiililaitteet. Tämä on nykyaikaista, sillä ihmiset käyttävät yhä enemmän verkkopalveluja erilaisilla päätelaitteilla, eritoten mobiililaitteilla.

Mobiiliverkkokauppa on Suomessa kasvanut noin vuodessa kymmenellä prosentilla (12 % -> 22 %) ja ostoksia tehdään yhtä paljon sekä älypuhelimilla että tableteilla. Norjassa ja Ruotsissa mobiiliostosten osuus verkkokaupasta on jo miltei 40 prosenttia.